Login

Wie is online

We hebben 196 gasten en geen leden online

Zoeken

 

Zaterdag 2 April - Eifel - Theodurus Stappers

Zaterdag 2 April zijn we omstreeks 09.15 uur vertrokken met acht motoren. Theo Stappers had zich opgeworpen als voorrijder mede door het feit (eigen zegge) dat hij minimaal 100 toerritjes in zijn geheugen opgeslagen heeft. Als het afhankelijk is van de grote van iemands snor heeft hij er zeker 200 op zijn geheugen staan. Via de autoweg (61) zijn we naar Altenahr gereden (circa 125 kilometers). Daar hebben we rond de 200 kilometer door de Duitse Eifel gereden. Mede door een warm lentezonnetje was het rond de middag 23 graden Celsius warm. De van "Amsterdam" afkomstige deelnemer  Eric Coene (alias stagiaire van de familie Janssens) heeft de rit >volgens betrouwbare bron< voor de aller éérste keer zonder vallen cq wegschuiven uit gereden. Ook was hij deze keer niet vergeten de schakelaar om te zetten waardoor hij dit keer geen koelwater verloren heeft. Na de nodige "koffiepauze's"en een lekker frietje waren we rond 18.00 uur terug in Kessel met iets meer dan 400 kilometer op de dagteller. Daar hebben we de dag gebeeindigd met een lekkere consumptie op het zonnige terras van ons "home" café de Boesjer.

Jannie Emonts

 

Zondag 17 April - Motorzegening - Wilco Willems

Met ongeveer zo'n 22 rijders/rijdsters aan de start in Kessel reden we rond 10 uur weg, richting Grubbenvorst. Nou ja riching Helden, Baarlo/Maasbree, A73 en Grubbenvorst. Langs de werkzaamheden voor de Floriade. Aangekomen in Grubbenvorst hebben we de motoren dit jaar niet op het plein geparkeerd maar gelijk op een kruising neergezet. Zo waren we er zeker van de  we in ieder geval konder vertrekken omdat de geruchten waren dat de pastoor pas om 13h30 zou beginnen met de zegening mis. We zagen wederom veel motoren en allerlei pluimage mensen. Je kijkt je de ogen uit, iedereen strak in tenu. Naar mate de tijd verderde zag je wel al mensen vertrekken. De rijders uit Kessel zijn ook in 3 groepen vertrokken, 2 groepen voordat de mis begon. Het was volgens velen aan de late kant. Afijn, wel weer mooi weer voor een tochtje door het Limburgse land over de mooie kronkelige binnenwegen.

Wim Peeters

 

Zaterdag 30 April - Piet Bouten

Enkel foto's.

 

Zaterdag 7 mei - Mart Hanssen - Rondje Namen

Met 9 personen stonden we om 9 uur klaar om te vertrekken richting Namen in België. Eerst via Maaseik en Peer naar het startpunt  Leopoldsbrug. Daar aangekomen reden we richting zuiden, met veel, heel veel beton banen. Het duurde enige tijd voordat we een goed terrasje konden vinden voor wat koffie, maar omstreeks 11h15 vonden we een stukje beton om te parkeren voor een auto garage. We reden verder in de hoop om ietsje minder beton te krijgen. Het was ons allen duidelijk waarom we ook alweer niet in die streek gingen rijden. Tot de middag pauze heef het geduurd. We hebben lekker gegeten en warempel het werkte...de terugweg was heel anders dan de heenweg. Na de middag pauze kregen we de mooiste weg van de route voorgeschoteld. Links en rechts van "La Molignée" in een sprookjes achtige omgeving (ja er lag een Efteling kasteeltje tussen, klik hier). Was dit het dan.. nou nee.. het beton was opgehouden en was verandert in biljart-laken-strak-asfalt. Omdat de route wel erg lang was (450km ongeveer) heeft Mart besloten om toch maar via de snelweg huiswaarts te keren. Aangekomen bij de Boesjer hebben we nog wat gedronken en zijn er wijze besluiten genomen:

- we rijden alleen nog na het eten.

- we rijden alleen nog terugweg, volgende keer rijden we gewoon terug naar Namen en weer terug naar huis.

- de Napoleonsbaan is wel mooi rijden.

Bedankt voor de tweede helft Mart.

gr Wim

 

29 mei 2011 - Jos Beeren - Rondje Eindhoven

Met Jos Beeren voorop een iets kortere route naar voorgaand lange routes. Rondje Eindhoven, Gelijk vanaf de start op de route binnendoor wegen. Via België en militair vliegveld Klein Brogel terug Nederland in en gauw genoeg hebben we koffie gedronken in  Borkel. Dit ging niet snel genoeg dus had Jos maar snel een bierviltje geregeld voor de bestellingen. Lekker stukken vlaai horen daar ook bij en al gauw begonnen de meisjes van de bediening voor ons te rennen. Daarna zijn we doorgereden (eerst betaald natuurlijk;) naar Schijndel waar we gelunched hebben. Met zijn allen aan een grote tafel. We waren met een behoorlijk grote groep die dag, 14 mensen. Even een groepsfoto laten nemen. Ondertussen wat het ook al aardig opgewarmd dus konden de dikke handschoenen weer uit en een trui minder was ook aangenaam. Daarna reden we verder richting zuiden en via Gemert en Deurne zijn we weer naar Kessel gereden. Daar hebben we bij de Boesjer nog even wat gedronken. Het was een leuke route Jos, goed weer gehad dus geslaagd.

gr Wim Peeters

Hemelvaartsdag 2 juni, Pieter Hanssen, Achterhoek

'MTK-2000 op 't Hengelse zand, de hoender en de vrouwluu stoven aan de kant'
dit keer niet met 'n Norton of 'n BSA, maar gewoon 'n Tenere, 650 GS, Adventure en 'n Varadero,

we vertrokken (onder begeleiding van de fanfare) pas om half 10, maar zelfs de voor-rijder was te laat,
over 't noord-limburgse land via Well en Siebengewald (hoe komen ze toch aan zo'n naam), de grens over,
binnendoor naar Kalkar de Rijn over,
als je op de brug over je linkerschouder kijkt zie je 't machtige silhouet van de kerncentrale, maakt toch altijd indruk

die indruk wordt minder als je beseft dat we er allemaal aan meebetaald hebben, 't verrekte ding nooit in werking is geweest,
en 'n handige zakenman de hele tempel voor 1 euro heeft overgenomen,

we gaan verder door 'unsere Heimat' net langs de grens op, in noord-oost richting,
bij Anholt gaan we de Ijsselstreek in en we volgen de grens, soms oostelijk, dan weer westelijk
en maken 'n grote lus om Winterswijk, 'n prachtige groene streek met mooie bossen,
weiden omzoomd met oude eiken en de mooi gevormde . . . . . . . .boerderijen,
geen motor te bekennen, wel wat fietsers, die na enig aandringen gewillig aan de kant gaan
(lees; de achterste 'n rotschop verkopen en de rest gaat als vanzelf de berm in)

ondertussen heb ik begrepen dat de Tenere-rijder iets heeft afgesproken met 'n lokale auto-crosser,
we gaan niet naar de motorcros, zoals de eerste regel aangeeft, maar naar de wegraces,
'n heuse wedstrijd onder auspicien van de Ned. Motorbond, op 'n stratencircuit, leuuuuuuk,
in Varssele welteverstaan, een wegcircuit van 4,7 km met uitzicht op de kerk van Hengelo(dorp, niet stad)

als de klassieke 250cc-tjes langskomen, opperen we 't idee dat we ze makkelijk competitie kunnen geven,
'n hoop ouwe mannetjes die eigenlijk niet meer zo goed op die verrekte kleine motortjes passen,
die gedachte laten we varen als vervolgens de 600cc B-rijders het strijdgewoel betreden,
als daarna de A-rijders van jetje geven moet je heel snel kijken om 't allemaal te volgen,
ze gaan zo snel dat ze af en toe vergeten de bocht te pakken en 'n paar rode vlaggen verder wordt de hele santekraam gestaakt
voordat er meer náást de baan staan als óp 't asfalt

we blijven vrij lang, misschien vanwege de geweldige 'haute cuisine' ('n frietje in 'n bakje ter grootte van 'n lucifer-doosje)

omdat 't al zo laat is (zes uur 's avonds) en we nog naar huis moeten, tikken we Kessel via autoweg in
Garmin zegt dat we om 19.30 thuis zijn, en om 19.36 staan we dan ook bij ons club-café-tje

Leon Sturme.

 

11 juni 2011 - Leon Sturme - Varadero afscheidstoer Limburg

Een rondje Limburg. 235km binnendoor gereden. 8 rijders. En toch nog redelijk goed weer. Ondanks de Varadero all-road kwaliteiten heeft Leon de motor tussen de regen door gestuurd. Helemaal niet verkeerd aangezien het in delen van Limburg met bakken (kort mar hevig) regerend heeft die middag. Zo ook in Kessel. Er werd ons beloofd 50% onbekende wegen, maar dat werd voor mezelf iets minder. Wel een paar hele mooie wegen weer erbij, dat waren de nieuwe wegen. Klein stukje dubbel weg maar toch een geslaagde mooie route. We hebben koffie gedronken in Wittem met een stuk rijstevlaai. We waren al een heel stuk op weg in de route dus de lunch kwam er snel achteraan in Sippenaeken. Daarna doorrijden naar het smalste stukje Nederland. De armen van Jos waren net de tekort om het op te meten. En vervolgens naar Kessel terug. Volgende keer met een andere motor, route mag wel hetzelfde blijven. niets mis mee.

gr Wim Peeters

 

Motorweekend 2011 30 juni t/m 3 juli 2011

Het motorweekend vertrokken we op de donderdag om 8h30 met 25 motoren en 29 personen, een ongekend hoog aantal, bijna 2 x zoveel dan de jaren ervoor. Kennelijk erg populair en gezelllig dus.


Donderdag: op de donderdag reden we in 3 groepen van Kessel richting Bad Marienberg, een tussenstop maakten we bij de bruinkoolmijn Hambach, een grote mijn van 350 meter diep. Een ongelofelijk uitzicht dat niet te bevatten is van de foto's. Daarna reden we door richting de radiotelescoop in Effelsberg. Groot, groter, grootst; een langer wandeling (je kunt er moet de motor komen) naar beneden en weer naar boven. Je kan echt dichtbij komen en zien hoe hij draait. Daarna zijn we via het veer de Rhein over gestoken en doorgereden naar ons hotel. Er was niet veel te doen in Bad Marienberg, beetje uitgestorven stadje, maar ons hotel was luxe. Goede bedden en lekker eten.


Vrijdag: op de vrijdag reden we het Sauerland in, planning was 9 uur vertrekken maar het werd meer dan een uur later door de regen. Toen het eindelijk droog was vertrokken we, maar al gauw regende het weer en we werden dus nat. We reden weer in 3 groepen, waarvan 1 groep wat eerder naar huis keerde, de tweede groep bereikte de slinger naar Winterberg niet en de derde reed de gehele route. Mooie streek, in de middag droog en goede wegen, maar smorgens was het nat en slechte wegen.


Zaterdag: de dag van de Lorely, indrukwekkend, hoog, toeristisch en niet druk. Twee groepen reden de tocht linksom, 1 groep rechtsom. Zo konden we nog een stukje afkorten in dien nodig zou blijken. Het was goed weer (fris maar wel droog) en er zaten erg mooie stukken weg bij.


Zondag: de dag van de terugreis, te beginnen met een omleiding al de eerste weg. Maar we bereikten Toets rond e klok van 12 uur, geheel binnendoor gereden, wel afgeweken van de route en omgereden waar nodig. 12 uur friet voor bijna iedereen. Daarna reden we verder via een stuk snelweg naar Jackerath om van daaruit binnendoor naar het veer te rijden, het veer Beesel-Kessel. We kwamen in Beesel met alle groepen bij elkaar om vervolgens tegelijk naar Kessel over te steken, een hele groep motoren. Vervolgens hebben we bij “De Boesjer” een lekker stuk vlaai gegeten en van de koffie genoten. Napraten leverde nog wat anekdotes op van de afgelopen dagen.


Het weekend kende vele omleidingen, stof en regen, afgesloten wegen en toch maar doorrijden dan…. 1189km had ik op de GPS staan die gereden waren, de temperaturn lagen tussen de 15 en 20 grC. Het hotel was goed, de sfeer was heel goed enhet eten was lekker. We mogen hopen dat we nog vele weekenden kunnen meemaken de komende jaren.
Speciaal dank aan de mensen die de routes, hotel, bezienswaardigheden hebben uitgezocht. Mijn dank ook voor de gezelligheid van iedereen.


Gr Wim Peeters
 

Damesrit WOW (Women on Wheels) d.d. 17-07-2011
(Carla Emonts, Willeke Stroeken, Ellen Vromans, Ellen Wijers-Boots en Inge de Vlieger)

Afgelopen zondag was het dan zover! De eerste damesrit binnen de MT Kessel!
In de laatste jaarvergadering (november 2010) hebben Ellen Wijers en ik (Inge) aangegeven, een damesrit te willen organiseren voor het komende seizoen. Een aantal weken geleden hebben wij bij elkaar gezeten en de route uitgestippeld. Nog even op vrijdag een voorproefje gedaan voor deze tocht, nog een aantal aanpassingen doorgevoerd; dus helemaal klaar voor de zondag. Het programma voor die dag zag er als volgt uit: om 8.30 uur een overheerlijk ontbijt bereid door Pieter en Jannie op de Karel Appelstraat. Eveline Lenders was ook bij het ontbijt van de partij, erg gezellig en veel gelachen. Volgend jaar rijdt ze zeker mee! Om 9.30 uur werden de motoren gestart, de navigatie aangezet, de intercoms gekoppeld en reden we met onze ronkende motoren richting de Waal. Jullie kennen allemaal wel de uitspraak: “hoe vangt een koe een haas?” Deze uitspraak wordt altijd bij onzinnige situaties gebruikt, en betekent “je weet nooit hoe iets afloopt”. Nu aan jullie de vraag: “hoe vangt een motor een fazant?” Het antwoord is helemaal niet zo moeilijk. Je rijdt met je motor over de Middenpeelweg; een fazant kruist jouw weg, en komt tegen de voorvork (tussen spatbord en lamp) terecht! Een onzinnige situatie, met gelukkig een goede afloop! Nadat Ellen (Wijers) de losfladderende veren uit haar helm heeft gevist, hebben we de motoren netjes aan de kant geparkeerd en de fazant bevrijd uit haar benarde situatie. Deze was meer dood dan levend. Mijn koffer zat vol, anders hadden we een heerlijk fazantenmenu gehad voor de avond. Na deze abrupt, veel te vroege, korte pauze, hebben we de tocht weer voortgezet. Het weer was voortreffelijk en we hebben dan ook genoten van de geweldige omgevingen. In het plaatsje Grave zijn we gestopt voor een korte koffiepauze. We hadden volop bekijks van de mensen die gezellig op het terras zaten voor hun huisje. Vijf dames op motoren zie je waarschijnlijk niet iedere dag voorbijkomen. Na de koffie zijn we richting Boven Leeuwen (plaatsje aan de Waal) gereden. Bij Bistro De Bolle, gelegen op de dijk met uitzicht over de Waal, hebben we genoten van een heerlijke lunch. Met onze buikjes goed gevuld zijn we weer huiswaarts gereden. Bijna thuis kregen we nog een ware hoos-regen-hagelbui op ons dak (Willeke had toch haar regenbroek moeten aanhouden). Maar dat kon onze pret niet meer drukken. We hadden een schitterende dag achter de rug. Bij de Boesjer nog gezellig wat gedronken tezamen met onze mannen (die toch wel trots op ons waren!). Deze dag was zeker voor herhaling vatbaar! De datums worden in de volgende jaarvergadering vastgelegd.

Groetjes, Inge

 

Piet Bouten - Boppard 20 augustus 2011

9 mannen met hun motoren, klaar voor "Boppard binnendoor", goed weer, goede zin, tank vol. De zaterdag heeft zijn bestemming. Om 8 uur vertrokken we via de snelweg naar Aken om daar binnendoor te rijden naar Boppard. De eerste stop liet op zich wachten, gewoon koffie zou je zeggen, toch niet zo moeilijk. Maar er waren geen cafe's , restaurantjes of dergelijk geopend. Het duurde even maar we vonden toch koffie. Ondertussen was Piet al de hele weg op de kaart aan het rijden zonder aanwijzingen van zijn Truus. Op vrijdag nog een cursus gehad en de zaterdag erna gaat het al fout. Maar onder de koffie vlogen de geheugen kaartjes over en weer en net voordat we op de motor zaten kon Piet op "herberekend" drukken en de route werd toch gemaakt. Onroute motor kaart werkte weer MET aanwijzingen en van een tank stop kwamen we rond 2 uur in Boppard aan. Daar een terrasje aan de Rijn gezocht en het middagmaal naar binnen gewerkt. Snel weer verder want we moeten nog terug. Een klein stukje dubbele weg terug waar we al gereden waren (helemaal niet erg hoor, mooie slingers). Beetje kiezel in de bochten (Ger), dat wel. Met wat kleine aanpassingen in de route door Piet, sneden we af en toe een slinger af anders werd het wel heel laat. Uiteindelijk nog een stopje in de schaduw gemaakt, tjonge toch wel warm als je aan de koude temperaturen gewend bent, en weer door voor het laatste stukje. Uiteindelijk was de tocht 525km en we waren om 20h30 terug in Kessel.

Mooie route Piet, lekker lang mag ook wel eens. Bedankt!

Gr Wim Peeters

 

Geert Niessen - Rondrit Limburg Ardennen - 24 september 2011

Een beetje een merkwaardige route zonder voorrijder. Geert had besloten wel een route aan te leveren zonder deze voor te rijden. Dat hebben we opgelost, Piet reed voorop. Geen probleem voor Piet, dat doet hij vaker. 16 motoren aan de start van een mooie dag, zaterdag. Het werd droog en lekker warm, erg goed weer voor de laatste dagen van september. We hadden het weer eens verdient zal ik maar zeggen. Op naar Geleen waar de route start, daar stond Mart te wachten in Spaubeek bij een bankje (niet gezien maar zo mailde hij). Vandaar verder naar de Ardennen en net voor Malmedy gingen we aan de koffie, vest gezet door het filter bakje. Een klein uurtje later direct aan de lunch. Het was la later op de middag, lunch kregen we in Malmedy. NA de lunch reden we verder de route af richting Geleen. Daar namen we de snelweg terug naar huis.

Eer verdiende mooie route, jammer dat Geert zelf niet meeging maar ik denk dat hij de route al eens gereden heeft of nog gaat doen. Bedankt aan Piet en Geert.

gr Wim Peeters

 

Wim Peeters - Grensgebied Zuid Limburg en België - 16 oktober 2011

Omdat Leon Sturme op zaterdag avond iets andere plannen had is er een invaller gezocht. Ger Craenmehr had 2 tochten richting Eindhoven en Kalkar klaar staat, ikzelf had vanaf GPStracks.nl een route, grensgebied Zuid-Limburg en België. Het werd de laatste, ik moest voorrijden. Het was fris.....koud smorgens. Kouwe poten hadden we alle 6 (behalve Jack , de 7e, met de warme handschoenen) toen we in Ubachsberg voor de koffie stopten. Ger had het niet koud genoeg en at in de vroege morgenzon zijn eerste ijs. De rest ging in de veranda zitten, lekker koffie met vlaai en bijkomen. Na een herstelperiode van ongeveer 3 kwartier zijn we verder gereden, kronkelend door Limburg op weg naar België. We zijn even in Vaals gestopt om te tanken, daar kwam Sjak erachter dat zijn kuip los zat en hij keerde veilger wijs direct huiswaarts. Beugel gebroken. We gingen met 6 motoren dus verder het Belgische landschap in en belandden uiteindelijk in Teuven. Bij Moeder de Gans. En of ze nu de kippen moesten uitknijpen voor een eitje, of de konijn nog moesten afschieten voor de konijnenbout... we vonden met zijn allen, en Ger het meest, dat het toch wel erg lang duurde voordat we ons eten kregen. Net toen Ger bijna weer op zijn motor zat ... kwam zijn ijs. Logischerwijs kwam Ger terug, dat kon hij niet afslaan en hij bleef. Gelukkig was de route niet zo lang en hadden we tijd. Daarna toerden we verder richting Nederland, met nog een paar verrassende wegen en zo kwamen we terug bij de start van de route. Binnendoor reden we terug naar Kessel. Kleine afwijking van de route door de Roertunnel en de maas weer over naar Kessel. Onder het genot van 3 cappucino, één thee en 1 omgevallen glaasje room hebben we de laatste geplande toertocht van 2011 afgesloten met zijn vieren.

Het was goed weer geworden voor een oktober zondag, 15 graden zonder wind en lekker zon, wel laagstaand.

gr. Wim Peeters

 

Bibberrit - 31 december 2011

Aangezien Wim niet van water houd is hij maar thuis gebleven, toch zijn we nog met 7 stoere bikers waaronder 1 dame vertrokken "want ons was verteld dat het om 11:00 uur zou stoppen met regenen!!!".

Een echte bibberrit is het niet geworden want het was ongeveer 10 graden boven nul, maar afzien was het toch vanwege de extreem vochtige lucht. Ondanks het slechte zicht vanwege de vele druppels op het vizier was het toch een mooie route.

Halverwege de rit hebben we alsnog besloten om een pauze in te lassen, hier hebben we de nodige WARME drankjes genuttigd (met uitzondering van Wilco, hij had liever een 7-up) en geprobeerd onze natte kleding op en voor de verwarming te drogen, dit was na 1 uurtje niet helemaal gelukt. Op de terugweg waren er toch nog enkele droge periodes maar daar heb je niet zoveel aan als je niet vooraan rijdt.

Ter afsluiting nog in de boesjer alweer een warm drankje genomen.

Gr. Jack Willebrands

Kalender

Februari 2018
Z M D W D V Z
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Geen evenementen

Copyright © 2017. All Rights Reserved.