Login

Wie is online

We hebben 223 gasten en geen leden online

Zoeken

Herfstritje 28 en 29 september 2009.

Dat de creditcrisis niet alleen maar narigheid brengt is allang bekend.
Een paar maanden geleden werd bekend dat er bij John Deere in Horst de productie een paar weken stil gelegd word.
Collega Geert Niessen had al snel het idee om dan een ritje met de motor te gaan maken.
Het werd een twee daagse rit door vijf landen met vijf personen.
Ook collega Bert Donders uit Venlo is graag met zijn BMW onderweg en hoefde niet lang na te denken om mee te gaan.
Verder vonden Piet Bouten en Jos Beeren nog een gaatje in hun agenda om er even tussenuit te piepen.
We vertrokken maandagmorgen om 8 uur uit een nogal mistige Kessel.
Omdat er op de A2 richting Maastricht file gemeld werd gingen we via Maaseik richting het zuiden.
De mist werd gelukkig wat minder maar het duurde toch nog even voordat de voorspelde zon zich liet zien.
Op het land zijn de boeren druk bezig met de maïsoogst .
De eerste stop was niet ver van Francorchamps waar een engelse ferrari ook wat sap nodig had. De koffie uit de automaat lieten we ons goed smaken.
Via Malmedy  en St.Vith ging het richting Duitsland waar de wegen toch wel wat beter zijn.
De Strammer Max mag dan ook niet worden overgeslagen en bevatte diverse soorten ham.
Het eerste geitenpaadje zorgde bij een enkeling voor wat oerkreten en spontane zweetdruppels bij onze Hondarijder. 
Vervolgens gingen we bij Dasburg  de grens over naar Luxemburg het vierde land van deze route.
Via  het mooie Vianden  weer een stukje door  Duitsland om in Echternach weer terug te komen in het kleine landje.
De eerste druivenstruiken en de Moezel kwamen al in zicht.
Maar voordat we Frankrijk inrijden eerst nog de tank goed vol maken. Voor de prijs hoef je het echt niet te laten.
Bij Mondorff gaan we Frankrijk in om er na ruim 30 km in de buurt van Silwingen weer uit te rijden. Het grootste land van de route maar met de minste kilometers. We zagen nog een verlaten kazerne en een oude tank langs de weg.
In Duitsland gaat het richting Losheim am See waar Bert een paar adressen heeft om te overnachten. De eerste is helemaal gesloten en de tweede lukt ook niet.
Dan maar gebeld naar de Hubertushof  die nog wel een plekje voor ons heeft. Hier komen we om ongeveer 18.30 aan.
De motoren mogen we op de binnenplaats parkeren wat altijd een tevreden gevoel geeft.
Ondanks dat de keuken gesloten is zijn we om 20.00 welkom om iets uit te zoeken op de beperkte menukaart. Het wordt een hawaischnitsel XL die we ons met een paar Bitburgertjes
goed laten smaken.
De volgende morgen zitten we om 8.30 startklaar op onze machines nadat we natuurlijk eerst een paar broodjes als ontbijt verorberd hebben.
Vandaag was Geert onze eerste rijder nadat Piet vroeg wie deze taak van hem wilde overnemen.
We gingen via Morbach naar Bernkastel aan de Moezel waarna we weer gauw genoeg een stuk de heuvels ingaan om later bij Bremm weer terug te komen aan deze kronkelige rivier.
In het altijd gezellig drukke Cochem laten we ons de lunch goed smaken.
De temperatuur haalt het niet bij die van gisteren en de zon die we voor de middag nog zagen is verdwenen achter de wolken.
Af en toe zie je vers gevallen blaadjes over de nog steeds droge wegen dwarrelen.
Via Adenau en de Nürburgring gaan we verder naar het noorden waar we op plaatsen komen die bekend zijn van andere ritten .
Na een laatste tankstop in Blankenheim besluiten we om de route via België uit te rijden en plannen we om 18.30 in Kessel te arriveren
Via Monchau komen we bij Raeren  weer in België terecht.
Vlak voordat we bij Teuven Nederland  ingaan, bezichtigen we eerst nog even een steengroeve waar vroeger ooit een weg was.
De borden gaven aan dat de doorgaande weg in Slenaken afgesloten was maar hier  komen we er toch door met onze motoren.
Bij Margraten nog even omrijden omdat de weg geblokkeerd was maar onze truus brengt ons naar de bekende A2.
Bij een tankstation nemen we afscheid van Bert die richting Venlo gaat.
En een spatje regen op de Napoleonsbaan hoort er ook gewoon bij.
Om 18.45 zijn we weer terug in Kessel.
886 km erbij op de teller. Twee lange maar mooie dagen met gratis zitvleestraining.
Dank aan de samensteller van de route.

Huub Hanssen

 

Weer Beffe...... 22 augustus 2009 

Nee... geen onfatsoenlijke taal maar wederom naar Beffe en de Belgique. Pieter Hanssen heeft een verbeterde versie van de route meegebracht en met 8 motoren vertrekken we vanuit de Boejser naar België. Snelweg naar Maastricht, bij Wessem pikt Ger Timmermans ook nog aan en we rijden dan met 9 motoren verder. Vanaf Maastricht, Eijsden en vervolgens alles binnendoor zonder snelweg. Het eerste tankstation valt op ongeveer 150 km. Even een korte rustpause waar het zelf meegebrachte ontbijt en koffie werden genuttigd. Niet afgesproken, dus sommigen kregen vlak erna een droge keel wegens gebrek aan vocht. Toch reden we door richting Beffe. Geen offroad routes dit keer, hooguit wat droog stof op een "gedegradeerde route" van Belgié. Ja, de wegen zijn mooi bochtig maar awel, soms wel wat "kleine gattekes in den wegdek". Doorrijden naar Beffe, daar hebben we in BeffelyHills de lunch genuttigd. Weer effe plat praten tegen de serveerster uit Heel. Na de lunch zijn we doorgereden, de terugweg ingezet. Nog even wat foto's knippen voor de vergezichten en ook nog een frisdrankje-of-ijs-pauze ingelast. Daarna binnendoor terug. Een enkele keer wat meer binnendoor dan gewoonlijk maar we vonden Pieter weer terug. Via Sippenaeken en Slenaken zijn we terug gereden naar Maastricht en via de snelweg weer naar huis toe. De tocht was mooi, het weer was goed, het was een mooie dag. Als je weer zo'n route hebt ben ik van de partij Pieter. Totaal hebben we zo'n 410km gereden van 9h00 tot 18h10, een lange dag maar de moeite waard.

Gr Wim.

MTK Zuid-Limburg 27 juli 2009

We hebben de tanktasroute uit de Promotor van 9 mei 2009 gereden. Het was er wel een met hindernissen, want op een gegeven moment waren we de helft van de groep (=4 man) kwijt. Door wat te telefoneren over en weer door Emile en Frank van Eveline werden de achterblijvers gelukkig toch nog teruggevonden en door Geert Niessen opgehaald. De helft van die groep achterblijvers was echter al huiswaarts gekeerd i.v.m. andere verplichtingen (?). Foto's zijn er helaas niet gemaakt. Mijn fototoestel was ik vergeten, sorry. In Slenaken eindigde de rit en terwijl ik mijn Garmin nog in aan 't stellen
was voor de terugreis zijn de anderen al weggereden. Die hadden natuurlijk niet in de gaten dat ik daar nog ergens stond, maar dankzij mijn Garmin heb ik ook van de terugreis nog een mooie tocht gemaakt, in m'n eentje weliswaar, maar goed, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Tot de volgende rit.
Vriendelijke groeten,
Ger C.

Motorweekend 9-10-11-12 juli 2009

Dag 1.
We hadden besloten om in 2 groepen te rijden omdat de totale groep van 17 mensen te groot was om goed door het verkeer heen te komen. Bovendien hebben meerdere personen ook een GPS dus de route was relatief gemakkelijk te volgen met de GPS. Grofweg was er een allroad/toergroep en een Chopper groep. Voor het gemak groep 1 en 2 genoemd. Ondanks de was mindere voorspellingen vertrokken we toch met een zonnetje richting Limbourg. Daar werd de eerste koffie genuttigd. De eerste dag van het weekend was een kopie van een HORIZON reis. Samen dronken we koffie en reden verder richting de pauzeplaats waar we onze eerste schnitzel hebben gegeten. Met nog meer zon reden we door de Ardennen naar Luxemburg toe, Hoffelt was de plaats die we vonden, het adres was ietsje moeilijker te vinden. We waren iets eerder dan de eigenaren aanwezig, maar we gingen om 20h00 toch aan tafel voor een lekkere warme maaltijd. Daarna een klein wandeltochtje en afsluitend in het barretje (nou ja) hebben we de avond verder doorgebracht. Daarna "SCHLAFEN IM HEU", Tsja wat moet je daar nu van zeggen, het snurken werd er in ieder geval niet minder door.
Daags erop stonden we weer vroeg op.

Het Hotel: http://www.seylerhof.de/ 

Dag 2.
Een vroege ochtend dus, om 8 uur weer op de motor, het ontbijt was eenvoudig en snel, wel lekker. En weer rijden, een lange tocht richting het Schwarzwald, door Luxemburg naar Frankrijk via de Vogezen en het Rijndal. Luxemburg via smalle wegen, zeer mooi en rustig. Weinig verkeer trouwens, dat viel wel op. Voor de meeste mensen achteraf wel goed bevallen dat tochtje, en wekendje Luxemburg is ook niet verkeerd in de toekomst. En ja, daarna Frankrijk, via een klein weggetje de grens over, geen douane, niets. Op de GPS lees je geen borden, dus ook geen Frans. Uiteindelijk na een lang stuk snelweg eerst tanken. En eten natuurlijk. Bij een klein tankstationnetje getankt en even een sanitaire stop. Jammer van de foto die er niet is, de wc was een gat in de vloer. Even bellen waar groep 1 zit, die zat al aan de lunch dus met spoed naar de luchtplaats, een Italiaan langs de route. Daar lekker gegeten en vlees besteld met handen en voeten. Voor de niet Franstalige toerist was het wel duidelijk hoe het vlees bereid was 'pjsss.....pjsss....hop", vrij vertaald "rauw gebakken bief nog erg rood". Verder met de route, even Jos gevraagd dat we op het beste punt ook wat foto's in de Vogezen konden knippen. Ik wist zelf niet waar dat was, nou ik zou dat vanzelf wel merken. En ja hoor, heel raar en anders dan Eifel en Ardennen, kun je de Vogezen zien liggen, je rijdt er naar toe en op een bepaald moment rij je de Vogezen in alsof je een plaats binnen rijd, gewoon hop de bergen in. Werkelijk een van de mooiste gebieden die ik gezien heb om te rijden. Ik reed zelf voorop en Willeke had gauw in de gaten wanneer ze moest aanhaken als ik een auto inhaalde... dan kwamen de bochten weer. Via Col de Valsberg (ongeveer 25% stijgingspercentage) kwamen we smiddags bij het klooster aan, vrij duidelijk zichtbaar gewoon het einde van de Vogezen, je kijkt van 763 meter het Rijndal in en ziet aan de andere kant Schwarzwald liggen. Heel raar, gewoon 2 berggebieden gescheiden door een grote vlakte, niet war je verwacht in zo'n gebied. "heel heel mooi" heb ik naar huis ge-SMS-t. Weer een reden om terug te gaan. En ja als je lang kijkt, kom je laat thuis dus na een stevige eindetappe kwamen we rond 19h30 aan in Bad Peterstal waar ons hotel lag. Een motorhotel aan het einde van een ontzettend steil weggetje omhoog en omlaag. Tijd om te douchen en te eten. Savonds erg feestelijk afgesloten met bier en sterke drank (51%). Piet kon niet winnen van de Russische eigenaar en besloot om 3 uur om toch ook maar te gaan slapen. Smorgens heeft Piet toch maar een fles van de sterke drank gekocht om thuis te oefenen zullen we maar zeggen.
En ja, het weer, in Kessel nat, bij ons warm en veel zon, zoals het ook hoort op vakantie.

Het Hotel: http://all-bikerhotel.de/2/news.php

Dag 3.
Met wat hoofdpijntjes en duffe gezichten zaten we aan het ontbijt en vertrokken rond 9 uur richting Braunsfels. Een heel andere tocht dan dag 2. Kenmerkend aan deze dag was het aantal keren dat groep 2 sneller was dan groep 1 ondanks dat we ze niet fysiek ingehaald hebben waren we toch sneller. Via de Schwarzwalder hochstrasse reden we richting noorden, over de top van het Schwarzwald zie je bijna alles, brede weg, 90kmph goed zicht. Daarna verkleinden de wegen zich meerdere malen, werden weer breder en reden diverse malen door dorpjes heen. Deze dag reed bij ons Geert voorop, ondanks dat het niet zijn hobby is dat voorop rijden ging het voortreffelijk. De foto's zeggen genoeg, binnen een half uur reden we groep 1 achterop en hebben we genoten van het uitzicht, daarna reden we verder en verder naar het noorden. De lunch, ja, het was wel wat zoekwerk maar uiteindelijk hebben we de lekkerste schnitzel van Duitsland gegeten volgens mij, gewoon een bordje langs de weg gevolgd, 4km kleine B-weg zonder afslag, bij Annweiler. Daarna door naar Braunsfels, midden in het stadje een hotelletje. Een stadje meteen heel toeristisch uiterlijk, merkwaardig dat er zo weinig (geen) mensen op straat waren. Een mooi kasteel lag er met erg goede figuranten, de uil was net echt ;). Het weer was voortreffelijk, alleen het laatste halfuur van de tocht was nat. Savonds hebben we op het terrasje even nagepraat.
Slapen ging ondertussen al vanzelf, we waren vermoeid.

Het hotel: http://www.amturm.de

Dag 4.
Op weg naar huis, inpakken regenkleren aan en rijden. Voorzichtig want het was nat op straat. OP de snelweg hebben we nog een flink buitje gehad maar na de file bij afslag Adenau/Nurburg (F1 wedstrijd) was het droger en droger. We hebben gegeten in Altenahr in een restaurant gerund door een Limburgs stel. En ..het zonnetje kwam weer tevoorschijn in en de middag hebben we weer de steps aan de grond gereden. Binnendoor langs Vogelzang en daarna in Aachen Brandt de snelweg op naar Kessel. Het laatste stuk wed gekenmerkt door veel zondagsverkeer zodat we relatief langzaam moeten rijden. De snelweg verliep goed, blij dat we er weer vanaf konden in Wessem. Binnendoor naar Kessel en daar hebben we nog gezellig het weekend afgesloten.

En wat waren de stopwoorden dit weekend? Aftakas....Schitzel....mooi....lekker....groep 1 vs groep 2.
En zoals Hans afsloot “ HET WAS WEER MOOI”

(als er aanvullingen zijn, mail ze maar)
 Gr Wim Peeters (groep 2)

Der längste Tag - MonsterEifel 22 juni 2009 

Der längste Tag ist ein Kriegsfilm aus dem Jahr 1962 und ist in die Normandie.
Aber wir machten die MONSTEREIFEL route am 22. Juni 2009 in der Eifel und hatten Der längste Tag selbst!
595km total, 8h58 stunden gefahren, einmahl im leben muss mann den machen!
Zusammen mit Geert und Bert (collegen) und Huub haben wir den langsten tang auf unserer motoren erfahren, gutes wetter und strassen wie nie zufor und nirgend wo zu finden als in der Eifel.
Grüsse Wim und Edwin.

Eifelroute 14 juni 2009 

Ger Craenmehr had een route uitgezet op de "truus". We vertrokken met 13 man naar de Eifel, een aantal "nieuwe" rijders die vandaag meereden. Zelfs onze voorzitter Jannie reed mee op zijn 2 weken tevoren aangeschafte VT750ACE. Mooi ding trouwens. Het zou een zonnige dag worden met kans op regen in de namiddag/avond. Het thuisfront had rond een uur of 10-11 al regen, wij hebben geen regen gehad in de morgen. Wel een beetje een rare route richting noorden terwijl de Eifel in het zuiden ligt. Afijn, we reden met een kleine omweg binnendoor naar Nideggen toe. Veel stoplichten onderweg in Duren, maar in Nideggen aangekomen hebben we bij de Imbiss op de grote kruising gegeten. Schnitsel zoals het hoord in Duitsland. Daarna ging de route verder, Jannie probeerde nog even een betere route te zoeken maar hij werd teruggefloten door de rest. Verder na Nideggen naar Heimbach, Ambt MAriawald naar het zuiden om (na een kleine omweg wegens wegafsluiting) in Schleiden uit te komen. Daar hebben we getankt en zijn we van de route afgeweken om redelijk rechttoe rechtaan naar huid te rijden. Geleid door Pieter Verhaegen tot Brandt waarna Ger het weer overnam om binnendoor naar huis te rijden. Ik merkte dat de Selfkant ook ECHT binnendoor is geworden door de vele rotonden. Al met al zijn we met 5 mensen thuisgekomen. Een aantal mensen wilden eerder naar huis voor een BBQ, sommigen wilden een rondje extra en anderen wilden snelweg. We zijn net een klein beetje nat geworden in Aachen, maar dat mocht de pret niet drukken, in Kessel aangekomen waren we weer droog. Dankje Ger.

Voerstreek Spa 24 mei 2009

Ikzelf had een route uitgezet naar de Voerstreek richting Spa. Veel binnendoor wegen vanaf Simpelveld. Het begon goed, maar in Belgie waren die dag schijnbaar heel veel wegomleggingen waardoor ik snel in de knoop kwam met de route. Dat wil natuurlijk niet erg opschieten als je een man of 11 achter je aan hebt rijden. Vooral tot net onder Luik is het veel bebouwing wat de klok slaat. Op aanraden van "Big Lei" reden we even naar Limbourg, het toppunt van slechte waterpassen en geen fundering onder de bestrating. "Ook een kunst" werd besloten door onze stenen-liefhebber, "als je ze zo wilt leggen dan lult dat niet". Koffie in Limbourg, pittoresk dorpje. Daarna gingen we verder, richting Spa, dicht bij de F1-baan Franchorchamps. Daarna kwam een erg mooi natuurrijk gebied, veel bebossing, kleine wegen en geen verkeer. Heel mooi, net onder de grote wegen onder Spa. We hebben gegeten in Stavelot. Vandaaruit weer naar het noorden, naar huis. En ja, ietsje verder naar het noorden weer de beroemde wegomleggingen en een ingeplande zandweg. Die wilden we niet nemen met 25 graden, dus toen de GPS verzocht om even snel een afkorting te nemen, anders ging het te lang duren. Zo kwamen we thuis na een mooie dag rijden, de route heeft nog wat aanpassing nodig maar die komen nog wel, Ik hoop volgend jaar in de herkansing met minder bebouwing, meer kleine wegen in de natuur en vooral geen wegomleggingen.

Wim

 Rondje Overloon 10 mei 2009 

Op moederdag waren er 4 personen met vergunnning om te rijden. Ger wees ons de weg richting Overloon. Het was heel erg goed motorweer, paar wolkjes en veel zon. 21 graden, wat wil je nog meer. We reden over kleine B-weggetjes richting noorden om de eerste stop te maken ergens in Gennep. Voor de stop hadden we wat routeomleggingen door de herberekening van de GPS. De stop midden in Gennep gaf de gelegenheid om een ijsje te likken, koffie te drinken en wat te eten. Na de stop, tjsa, een grote afkorting en reden we weer naar het zuiden. Goed het einde van de tocht kwam snel (overloon). We hebben herberekenen even uitgezet en binnendoor zijn we naar Kessel terug gereden. OMdat we maar met weinig rijders waren hebben we nog even bij Ger thuis de koffie gedronken. Zo waren we allen vroeg thuis vandaag. Het was een rustige tocht, mooie binnenwegen. Dankje Ger.

Wim P.

Motorzegening 19 april 2009 

Met ongeveer 22 rijders cq bijrijders vertrokken we richting Grubbenvorst onder een stalende zon. Aangekomen in Grubbenvorst hebben we zoals ook andere jaren onder het genot van een bakkie koffie / thee genoten van de start van het seizoen. Al gereden dit jaar of niet, toch wordt altijd een "officieel" moment als dit beschouwd als de start van het motorjaar. Eerst maar een even langs de lange rijen met motoren gelopen om te kijken wat voor speciale motoren er dit jaar weer bij stonden. Nadat de pastoor de mis had afgerond werd er gezegend. Met zijn allen door de trechter en verzamelen bij de veiling. De truckrun gooide in eerste (en later ook in tweede) instantie roet in het eten. Geen doorkomen aan en dus moesten we met de groep uitwijken naar een ander gebied. Richting Peel. We hebben toch met een aantal mensen een korte route gereden richting Liessel - Deurne - Asten. Rond 4 uur waren we weer in Kessel terug. Met dan aan Frank en Hilde die het gebied uitstekend kennen en een aantal mooie weggetjes uitgekozen hadden.

Wim P.

Tweede proloog op 1 april 2009 

3 rijders Edwin J, Theo S en Wim P stonden bij 4.5°C klaar om de Eifel in de trekken, het zou een mooie dag worden, 17°C, perfect weer. Via Wessem hebben we de 4e rijder Ger T opgepikt en vertrokken we naar de Eifel. Via wat kleine (hele kleine) wegen zijn we in België te recht gekomen. Daarna doorrijden naar Duitsland. Onder Monschau op een parkeerplaats hebben we op de sofa van een zwerver een broodje met koffie gedronken. Zelf meegenomen. Daarna doorrijden richting Ruhrsee. Verschillende wegen konden we nemen die normaal in het weekend gesloten zijn voor motoren. Tsja, voordeeltje van door de week rijden. Langzaam komen we richting zuidelijkste puntje van de route vanwaar we weer naar het noorden rijden om bij Nideggen te eten. Planning was ergens bij de burcht te eten maar daar wat alles (nog) gesloten. We reden door naar Brück waar we bij de italiaan bij de rotonde de lunch genoten in een leeg restaurantje. Ja ook de crisis in in de Eifel te merken. Vervolgens hebben we 4 keer dezelfde weg genomen om het rondje rond Nideggen compleet te maken. We kennen de bochten ondertussen goed genoeg. Daarna doorgereden richting zuhause. Nog even koffie genoten tussendoor en daarna de snelweg op naar huis. Het was een erg mooie dag, zeker voor een proloog en als voorbereiding op het seizoen 2009. We waren allen van mening dat we dat vaker moesten doen. De route was 398km en we hebben 6u42 gereden in totaal, verder hebben we 4u13 stilgestaan en gemiddel 60kmph gereden.

Wim P.

Eerste rit 2009 op 1 maart 2009

We hebben vandaag de eerste rit afgewerkt met leden van MTK. Vanmorgen zijn we om 10.15u vertrokken bij Leon Sturme met: Leon S, Pieter H. Pieter Verhaegen, Emiel S, en Frank T.
Ik  (Pieter H.) had vanmorge nog gauw effe een route gemaakt naar Beffe. Beffe is een plaatsje in Belgie 15km onder Durbuy.
Waarom Beffe? Omdat we 2 jaar terug in de Vogezen een Belg tegen kwamen die 2 dagen met ons heeft opgetroken.
Een heel aardige kerel die goed kon vertellen en ook bij een motorclub was genaamd 'de Beffclub' uit..... jawel Beffe.
Een leuke bijkomstigheid van deze man was dat hij ook net zoals onze Farmer op een K100 reed, die toen dus de geest gaf!
Wellicht te danken aan de rijcapaciteiten van de Farmer. Onze Belg kon met zijn K100 zo goed uit de voeten dat zelfs wij alle zeilen bij moesten zetten.
We zijn vandaag deze plaats maar eens op gaan zoeken en hebben koffie gedronken bij een herberg genaamt,
en daar komt die weer 'Beffelyhills'. Men kon hier dus ook t-shirts kopen met de tekst ' effe naar Beffe' .
Zo kun je weer maar eens zien hoe één Belg zo`n ritje kan beinvloeden. Naar verluid is deze Belg nu gescheiden.
Voor onze Frank Timmermans was deze dag een dag om nooit meer te vergeten, met z`n shadow als enige shopper, en dan ook nog tussen die ervaren rotten die geen medeleiden met hem hadden. Maar hij heeft zich als een echte diehard gedragen, zelfs 5km offroad door een bos schrikten hem niet af. Van Frank (brandweerman en ex marine-man) had ik ook niet anders verwacht.
Frank zou eigenlijk maar effe naar Beffe mee gaan omdat hij nog naar een verjaardag moest, maar hij heeft toch maar effe gebeld naar Evelien dat ze alleen moest gaan. De rit was nl. 286km tot aan Margraten. Maar wat the heck, `t was mooi weer en een schitterende rit.

Pieter H.

Kalender

Februari 2018
Z M D W D V Z
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Geen evenementen

Copyright © 2017. All Rights Reserved.