Login

Wie is online

We hebben 56 gasten en geen leden online

Zoeken

16 oktober 2004

Tocht naar Cuijk
Jos Beeren had een tocht uitgezet richting Cuijk, hierbij had hij wegen uitgekozen die zo dicht mogelijk langs de Maas liepen. Enkele zandwegen waren uit de originele route geschrapt aangezien het weer aan de natte kant was. Om 9 uur vertrokken we met 5 goed ingepakte rijders en één bijrijdster richting Cuijk. Eigenlijk hebben we de Maas nooit dichterbij gezien als het stuk in Kessel, maar de omgeving was wel mooi. Het was aan de koude kant met een temperatuur tussen de 5 en 10 graden. Doordat we maar met 5 rijders waren schoot het erg goed op en we waren daarom ook vroeg op de plaats van de koffie-bestemming. We twijfelden of de zaak al open was, maar gelukkig we konden binnen. Na 2 consumpties reden we terug richting Kessel. We hebben maar enkele minuten wat regen gehad dus het weer was voor de tijd van het jaar nog goed genoeg voor een tocht. Uiteindelijk hebben we 180km gereden en we waren om 13:00 weer terug thuis. Klaar om weer een beetje op te warmen en de motor te poetsen.

Namens MTK 2000, Wim Peeters.

26 september 2004

Onder leiding van Theo Naus vertrokken we met 8 motoren voor de klassieker Luik - Bastenaken - Luik naar België. Omdat we niet onder tijdsdruk naar het eerste geplande tankstation wilden rijden hebben we voor de zekerheid maar getankt bij het SAMBA tankstation net voor de Belgische grens op de A2. Daarna reden we verder. In Luik aangekomen namen we een aantal afslagen en slingers om vervolgens de route te vervolgen richting Bastenaken. De wegen waren lekker kronkelig maar wel op een manier dat de snelheid er goed in bleef. Sommige bochten waren dusdanig versleten en uitgereden dat je liever op de linkerbaan ging rijden dan dat je bijna van de motor gelanceerd werd. Er was geen ochtend koffiepauze ingepland dus rond de klok van 11:45 stopten we voor de pauze op het hoogste punt in de Ardennen. Na een warme hap reden we verder door zeer mooie gebieden van de Ardennen. Op de terugweg trakteerde Leo Sturme nog op een kop koffie ivm zijn verjaardag de dinsdag erna, dis was in Esneux. Daarna probeerden we de snelste route huiswaarts te nemen maar in Luik was een markt gewest waardoor we de binnenstad in werden gewezen, Na een kleine omzwerving bereikte we de autosnelweg weer en reden naar Kessel. Het was gelukkig een droge tocht met in de ochtend wat natte wegen, de zon wilde in België echter niet echt doorbreken waardoor het inderdaad een was frissere tocht is geworden. Alles bij elkaar hebben we 400km gereden, we waren rond 17:00 uur weer in Kessel.

Namens de rijders,
Wim Peeters

5 september 2004

Onder leiding van Ger Craenmehr reden we rond 9:10 weg een zonnige dag tegemoet. We waren met 16 motoren waaronder 2 "nieuwe" deelnemers. Via Neer - Roggel - Kelpen - Stramproy reden we naar Kinrooi in België. Vanuit Kinrooi hadden we de binnendoor route naar Hasselt waar we de Haspengouwroute (route 1) gingen rijden. We maakten een tussenstop rond 10:30, we dronken wat, maakten foto's op de motor en reden door. Gelukkig vonden we gaande de route in Niel rond 12:30 een tankstation waar we met briefjes konden betalen (want de europasjes werken in België niet). Van de 16 mensen besloten er 12 naar huis te rijden.
De 4 overgebleven mensen gingen voor een lunch. (Omdat we zeer "$%^!#" werden afgerekend hier even de plaats van het restaurant: gelegen op de hoek van Oude Katsei en Buvingenstraat, daar moet je dus NIET zijn om te eten. De kaaskroketten zijn te klein en men kan niet teruggeven van 4 x 8 Euro). We reden door en zonder te tanken hebben we de tocht volbracht op de laatste kilometers na, omdat we schijnbaar een bordje langs de snelweg gemist hadden.
We besloten naar huis te rijden via de binnendoor route die ons ook nog binnendoor Hasselt bracht. We naderden Kinrooi weer en pakten nog een drankje in Stramproy op de hoek bij de kerk, waar men ons uitnodigde om nog een keer langs te komen om dan weer apart af te rekenen. We proberen de een van de volgende keren wel met een omweg weer aan te rijden werd afgesproken. Daarna zijn we huiswaarts gereden en hadden 300km onder ons door gehad in een stralende warme zon. Het was rond de 28 graden.

Namens de rijders,
Wim Peeters

19 augustus 2004

Op deze dag is er een "last minute" route gepland die door een aantal rijders "verkend" is, waarvan hier het verslag.

Verslag Luxemburg expeditie (Mid Zomer Dag Tour)

617 kilometers stonden er op de teller toen de bikkels 's-avonds om 21.45 bij de Boesjer in de stoelen zakten voor een welverdiend pilsje. Piet Bouten, Pieter Hanssen John Jenniskens en Leon Sturme reden om 8.20 uur achter Mart Hanssen richting Luxemburg. De route liep via de autoweg langs Maastricht, Luik en Vervier tot afslag Francorchamps.
Na een kop koffie in Trois Points ging het binnendoor via diverse S-bochten en langs het water verder richting Viande. Daar werd aan het water een lekkere lunch genuttigd (het oog wil ook wat). Op naar Echternach via een hele mooie weg door de rotsformaties rondom Beddorf. Daarna ging het weer naar het noorden via de vele kleine dorpjes in de dalen en in de heuvels. Nooit geweten dat Luxemburg zo mooi kan zijn. Zo mooi dat er een stuk tweemaal werd gereden (tja, anders komt je nooit aan 617 KM). Op de terugweg nog in Aubel op een terrasje de innerlijke mens versterkt en daarna binnendoor via het centrum van Valkenburg terug naar de Boesjer. Misschien dat dit een jaarlijkse traditie kan worden; een mooie (lange) rit in de laatste week van de bouwvak.
ps:
Wim; het weer was perfect.
Jannie; maar goed dat je nog op bed lag, die verjaardag had je moeten missen.

Namens de rijders,
Mart Hanssen

9 augustus 2004

Met 7 rijders en een bijrijdster stonden we s'morgens klaar om te gaan rijden. Het zou een zon overgoten dag worden met 31°C, dus we wilden een niet te gek lang gaan rijden. Huub Hanssen had een route in zijn hoofd. Via de binnendoor-route zijn we langs Jagersrust naar vliegveld Niederrhein gereden om een kopje koffie te drinken. We zagen 2 vliegtuigen opstijgen. Daarna zijn we doorgereden langs Goch richting Kalkar waar we langs de oude kerncentrale kwamen waar nu Kernwasser Wunderland is gevestigd. We zijn langs de Rijn verder gereden richting Nederland, via Millingen, om even later weer terug te keren naar Duitsland. Als middagmaal hebben we bij een Italiaan gegeten (pizza's en pasta's). Gelukkig konden we in de schaduw eten aangezien het al behoorlijk warm was. Na het eten zijn we via Wezel, Geldern, binnendoor naar Lomm naar huid gereden. Totaal rond de 250km op de motor gezeten.

Namens de rijders,
Wim Peeters

18 juli 2004 Jubileum route

Het was schitterend weer toen we onder leiding van Jannie vertrokken met 26 motoren door het limburgse land. De tocht liep binnendoor via Baarlo, Venlo, Belfeld, Reuver en Roermond terug naar Kessel. Aangekomen bij de feestlokatie werd het tijd om de motoren even op te stellen en de jassen snel uit te doen want het was zeer warm.
De koffie met vlaai stond klaar! Rond 16:30 werden de motoren naar huis gereden en kwamen we met zijn allen terug naar de feestzaal alwaar de tap het bier al koud had. De barbeque werd aangemaakt en het vlees kon erop. In de brandende zon werd het vlees snel gaar en we konden flink eten. Onze deskundige kok heeft goed gebarbequed en er was helemaal niets op aan te merken.
Echter de voorspelde regen bleef niet uit en de partytent werd boven de barbeque gezet om zo toch verder te kunnen. Gelukkig hadden we de beschikking over een grote feestzaal waar we zelf ook binnen konden. De echte die-hards bleven in de regen staan. Naderhand werd het toch droog en we konden als nog buiten gaan staan waar de laatste stukken vlees werden gebakken.
Al met al voor herhaling vatbaar voor het volgende jaar!

Met een pluim aan de organisatie,
Wim Peeters

2, 3 en 4 juli 2004 Routes Weekend 2004

Ik heb geen stukje mogen ontvangen van iemand die meegereden is.
Wim Peeters

13 juni 2004

's Morgens vroeg vertrokken we net na 9 uur (en na eerst koffie gedronken te hebben) vanaf cafe de Boesjer voor een tocht naar het Brabantse land onder leiding van Hans Wijers. Een verbazing wekkend aantal fanatieke motorrijders van 13 verscheen aan de start van de tocht, het weer was immers slecht op dat moment: veel motregen gevallen het laatste half uur. Maar de weersvoorspellingen meldden beter droog weer de rest van de dag. Via de middenpeelweg en A2 reden we richting Eindhoven. Ondertussen voegden op de A2 nog rijder met passagier bij die ons daar had opgewacht. Bij de afslag Best-West ging het binnendoor richting Boxtel-Lennisheuvel. Via Haaren reden we naar Helvoirt. Rond half elf stopten we voor de eerste koffie. Na deze stop kregen we een korte toer Via Cromvoirt, Vlijmen, Haarsteeg en Drunen werd een kort rondje Drunense Duinen gereden.
Het middageten was in Loon Op Zand. Midden in het dorp parkeerden we en gingen eten bij een restaurantje met een wel heel erg "kleine kaart" met "lange wachttijden". We reden verder via Udenhout naar Moergestel. Over de snelweg ging het richting Haghorst en Diessen. Vandaaruit richting Middelbeers en Bladel-Hapert. Na Borkel en Schaft was het tijd voor nog een tweede kop koffie voordat we via Valkenswaard en Weert naar Kessel reden. Langzaam viel de groep uiteen en we kwamen in Kessel terug met 9 motoren. In totaal hadden we 280km gereden. Bij de Boesjer hebben we nog genoten van een consumptie, daarna gingen we ieder naar huis. Het was een mooie tocht.

Het was een mooie tocht, bedankt Hans.

Namens MTK 2000,
webmeister Wim.

16 mei 2004

Met mooi droog weer op de voorspelling verzamelden zich 18 motoren bij "de Boesjer" zondagmorgen. De groep bestond uit 18 mannen en 2 vrouwen. We vertrokken onder de "snelle" leiding van Piet Bouten richting Gorinchem en namen hierbij de snelweg richting Eindhoven - Tilburg daarna richting Gorinchem waar we op het kerkplein de eerste kop koffie dronken. Jos kreeg op het plein in ieder geval voldoende aandacht! De snelweg was niet zo geliefd bij de rijders, maar het mooie bochtige stuk moest nog komen. Langs de Linge over smalle dijkwegen en langs scheve torens belandden we toch bij het eerste tankstation. Nadat de pashouders getankt hadden en ikzelf een moertje vast had gezet, zochten we verder richting een tankstation waar je contant kon betalen. De tocht werd vervolgd en we kwamen aan in Bemmel waar we rond 13:30 hebben gegeten. Richting Kessel gingen we verder, kwamen door Nijmegen (waar de 2e zeepkisten race aan de gang was) en het glooiende Mook, daarna reden we via de "oude rijksweg" terugreden naar Kessel. Om 17:00 waren we weer veilig thuis.
Hopelijk bracht de tocht ook voor de nieuwe rijders wat ze verwacht haddan, dan zien we ze nog wel vaker.

Namens MTK 2000,
webmeister Wim.

Toertocht Eiffel 1 mei 2004

Het was zaterdag 1 mei niet zo'n best weer, maar aangezien het droog was bij vertrek hadden toch 16 rijd(st)ers de motorkleren aangetrokken om de tocht naar de Eiffel te maken. De voorspellingen liepen uiteen van bewolkt tot neerslag later op de dag.
Onder leiding van wat later bleek zeer deskundige en punktuele leiding van Jos Beeren vertrokken we om 9 uur richting de Eiffel. Via Roermond en Monchengladbach daalden we een dik uur af via de A61 naar de Eiffel. Eenmaal aangekomen deden we een benzinestation aan voor de broodnodige brandstof en kort daarna kwamen we bij de eerste rustplaats waar volgens Thei "men dezelfde truitjes aanhad als hijzelf, echter ze pasten bij het bedienend personeel ietsje beter". (Sorry Thei maar ik heb de dames niet op foto gezet...). Na de kan koffie waren we klaar voor het betere stuurwerk, en daar had Jos goed voor gezorgd. De wegen varieerden van bochtige B-wegen waar je de haarspeldbochten vindt tot de streekwegen waar je de snellere langere bochten kan maken.
Om 14:00 exact waren we aangekomen bij de lunchplaats, we hadden niet te klagen van de snelle bediening en de goed gevulde borden. We zaten midden in de Eiffel in Antweiler. Om 15:00 sprongen we met volle buik weer in het zadel en toerden verder, de tocht ging inmiddels huiswaarts, maar wel even binnendoor. Na enkele verlaten langzaamrijdende BMW's en Omega's kwamen we Brand aan. Na een korte tankstop kozen we de snelweg naar huis via Heerlen, de A2 naar Kessel.
Na 9 uur (!) onderweg te zijn geweest kwamen we exact volgens planning om 18:15 weer aan bij café de Boesjer in Kessel. Jos bekende wel dat hij een klein stukje had afgesneden om op schema te komen maar dat heeft niemand gemerkt. Bovendien zagen de volgrijders dat Jos de bekende bochten in "de weerd" ietsje platter durft te nemen dan de bochten in de Eiffel.
Zie de fotopagina van 2004 voor een foto-impressie. Al met al een hele mooie tocht van 435 km en we hebben geen regen gehad, een goede seizoens start!
 

Motorzegening Grubbenvorst 18 april 2004

's Morgens bij de Boesjer waren we bij elkaar gekomen om te vertrekken. Om 10:05 vertrokken we met het onwaarschijnlijk grote aantal van 34(!) motoren. Tevens waren er verschillende bijrijders die meegingen achterop. Ook dit jaar weer veel nieuwe gezichten. Via een korte tocht via Baarlo, Maasbree, Sevenum kwamen we in Grubbenvorst aan en parkeerden op het gras van het pleintje. Het was nog goed weer, en het was helemaal vol geparkeerd met motoren. Het wachten op de mis werd opgesierd door enkele bekers koffie, snacks en burnouts. Veel verschillende typen motoren van alle klassen en leeftijden waren te bezichtigen. Het exacte aantal uitgedeelde routes oversteeg de 2000 stuks.
Zie de fotopagina van 2004 voor een foto-impressie.
Na de zegening kwamen we met enkele rijders bij elkaar bij Restaurant Boszicht om even een blik te werpen bij het trail-terrein van de trailclub waar Jos Beeren aan het jureren was. De wind maakte het een kleine zandstorm, er werd zelfs gedacht over zandstralen. Met een klein beetje regen sloten we de dag af.

Carnaval dinsdag 24 februari

Boorebroelof Kessel 2004 door Hans Wijers.
Emiel Sillen was dit jaar de gelukkige boerenbruidegom in Kessel. Emiel, die regelmatig met MTK zijn toertochten rijdt, werd dan ook bij het ophalen aangenaam verrast door 18 ronkende motoren. Een aantal mede-toerrijders had de kou getrotseerd om hem samen met vele anderen op te halen en de boerenbruiloftsstoet vooraf te gaan.
Bij deze nog een bedankje aan de organisatie dat ze dit hebben toegestaan.
Voor de paardenkoetsen met hun begeleiders eveneens een woordje van dank.
Vanaf het Kerkplein ging het in colonne over de Veersepad richting Haagweg. Dit alles onder toeziend oog van motor-veldwachter Geert (Boumans). Op de bijzit van 2 motoren zaten de jeugdprins en jeugdprinses. Zij vonden dit keigaaf en dit gaf dan ook reden tot de volgende opmerking: "waat hubbe weej un gelök, det hubbe de veurige neet meigemak".
Zelfs Panne (adjudant van de Verkesköp) had tijd vrijgemaakt om aan dit evenement deel te nemen. Hij kreeg nog een onverwachte passagier, namelijk Marion Hoeijmakers, die hier zichtbaar van heeft genoten. En Geert (Stroucken) had zelfs de vlag van de boorebroelof aan de zijkant van zijn motor vastgemaakt en dat was een gaaf gezicht. Vanaf de Haagweg ging het over de Veersepad weer terug richting Markt. Voor het gemeentehuis werden de motoren weer opgesteld waarna de voltrekking van het onechte huwelijk plaatsvond tussen Emiel en Helma. Jongens en dames, hartelijk dank voor jullie medewerking om deez boorebroelof waer good te loate slage.
Zie de fotopagina van 2004 voor een foto-impressie.

Kalender

Mei 2018
Z M D W D V Z
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
za 26 mei @ 09:00 - 18:00 2de toerrit Pieter Hanssen
za 09 juni @ 09:00 - 18:00 3de toerrit Mart Hanssen
zo 24 juni @ 09:00 - 18:00 4de toerrit Wim Peeters

Copyright © 2017. All Rights Reserved.