Login

Wie is online

We hebben 225 gasten en geen leden online

Zoeken

zondag 27 april
Motorzegening Grubbenvorst

zondag 11 mei
Eiffel route via Eupen naar Monschau olv Piet Bouten

zaterdag 24 mei
regen dus geen tocht :(

zondag 8 juni
olv Peter Beeks tocht naar Postel (Be) voor een kopje koffie, de terugweg was noodweer. Gelukkig hebben we
er zelf niet in gezeten, maar wel flink regen gezien toen we bij een tankstation even gestopt zijn.
De verdere terugweg leek het wel alsof we ramptoeristen waren, afgebroken bomen, wegen ondergelopen,
stukken kas weggeblazen en veel troep op de weg.  Bij aankomst in Kessel scheen de zon alweer.

13-14-15 juni
Motorweekend Lutz

zaterdag 28 juni
Eiffel route olv Theo Stappers (480km!). Via de snelweg zijn we langs Aken , langs Monschau richting zuiden gereden.
Na het eten zijn we onder door de Nurgburgring door gereden (Formule 1 qualifying was bezig), om zo weer
richting Kessel te komen. Een prachtige rit waarbij het sturen weer wat getrained is.

zondag 13 juli
Met 14 motoren en 18 deelnemers (waaronder 5 vrouwen) vertrokken we vol goede moed (en met prachtig weer) onder leiding van Geert Stroucken
voor de Brabant Route. Na enkele omzwervingen werd dan toch besloten om de de route over te dragen aan Willeke, omdat route lezen
vanaf een papier op andermans tank toch te ingewikkeld bleek. Vanaf dat moment leidde de route langs vele gesloten
tankstations zodat sommige rijders het al warm kregen bij de gedachte dat ze de motor moesten duwen. Bij het enige tankstation van
Brabant dat op zondag open was hebben we een tussenstop gemaakt om te bellen (en tanken). We hebben gegeten in Esbeek, waarna
we de tocht weer hebben voortgezet over de pitoresk beklinkerde wegen met hun vele drempels.
Uiteindelijk hebben we in Rosmalen gekozen om van de route af te wijken om toch op een redelijk tijdstip thuis te zijn.
We hebben ongeveer 320km afgelegd.

zaterdag 26 juli
Aangezien ik zelf niet meegereden ben wil ik graag van iemand horen hoe het geweest is.
Stuur maar een mail naar onderstaand adres.

zondag 10 augustus
We omstreeks 09.15 vertrokken met vijf motoren (Geert Niessen>voorop, Emille Sillen, Jannie Emonts, John Jenniskens en achterop Ton Segers). We hebben tot omstreeks 10.00 uur in de mist gereden {heerlijk} toen hebben wij twee kopjes koffie de man gedronken in Asselt. Hierop zijn we via de maasbrug in Tegelen via Maasbree, Sevenum naar Melderslo gereden. Hier ligt een van de twee motorcampings van Nederland. Daar hebben we een spiegeleitje gereden. We waren zo onder de invloed van de aan getroffen motoren en bijbehorende type's dat we besloten hebben om volgend jaar hier een keer een nacht te verblijven, kei gaaf je weet niet wat je ziet. Hierop zijn we via Helenaveen, Lottum de Maas over en via de andere kant van de Maas (geheel langs de Maas) weer huiswaarts gereden (schitterende rit om eens te rijden met zo'n soort weer). Na 170 km gereden te hebben, was het omstreeks 15.00 uur te hoogste tijd huiswaarts te keren en een verkoelende duik te nemen. De temperatuur was boven de 35°C(!).

zaterdag 23 augustus
Na een half uur wachten kwam er echt niemand meer om mee te rijden en om 9:30 vertrokken Jos Beeren en Edwin Joosten voor een tocht door het Noord- en Midden- Limburgse land. Met een lengte van 170km werden de volgende plaatsen aangedaan: Baarlo, Venlo, Horst, Meterik, Griendsveen, Weert, Stramproy.

zondag 14 september
Met een geweldige opkomst van 23 motoren zijn we vertrokken onder leiding van Theo Naus voor een tourtocht richting Luik. De groep was zo groot dat Theo voor de zekerheid nog enkele routebeschrijvingen uitdeelde. Maar eerst moest de motor van Ger aangeduwd worden in Panningen, waarschijnlijk een slechte accu of verzopen. Via verschillende binnendoor weggetjes langs het kanaal (Maasbracht, Laak, Roosteren, Urmond, Itteren, Borgharen) kwamen we via Eijsden terecht in Moelingen (B) waar we genoten van een kop koffie en thee. Verschillende rijders gingen daarna naar huis wegens andere verplichtingen en ongeveer 18 rijders gingen door richting Warsage, St. Remy, Olne en Tilff. In Tilff genoten we van een echte belgische franstalige serveerster die met de Franse slag de bestelling opnam. Vervolgens is het dan maar afwachten was je krijgt al viel het eten in goede aarde, het lange wachten beviel velen echter niet. Na het eten reden we verder richting Boncelles. Bij een kleine wegblokkade moesten we vervolgens de weg zoeken, met een extra 30km die niet gepland was reden we vervolgens naar huis via Tongerle, Lanaken en Maaseik. Een geslaagde rit met heel erg goed weer voor de tijd van het jaar. In totaal hebben we 300km gereden.

zaterdag 27 september
Ik heb zelf niet meegereden, dus als iemand verslag wil doen graag, dan zet ik het op de site.

zondag 12 oktober
We stonden met 15 motorrijders klaar bij de Boesjer te wachten op Ger, toen hij om 9:00 kwam aanrijden dachten enkele dat hij de kuip van zijn motor verloren had. Bleek dat zijn eigen motor (na het aanduwen van 4 weken geleden) toch de geest had gegeven en een gat in een zuiger had. Ger kwam dus op een streetfighter de route rijden. Even wachten nog op de 17 rijder, Pieter Hansen en we konden om 9:20 vertrekken. Het redelijke grote groep bestond uit een aantal toer-, (super)sport, streetfighter motoren en cruisers en choppers. De tocht ging naar de Veluwe. Via de snelweg, enkele binnendoor stukken en weer snelweg kwamen we aan op de Veluwe. Bij de eerste pitstop bleek weer dat de ouwe brikken wel goed lopen maar ook goed drinken; een oude Yamaha die Geert bij zich had bleek 14 liter benzine te hebben verbruikt op de eerste 100 km! We reden verder, en even later vonden we koffie, en daarna ook nog wat te eten. De bediening was vele malen sneller dan de bediening die we gewend waren in België. Na het eten gingen enkelen naar huis, maar de grote groep ging toch nog verder, niet wetende wat nog ging komen.

Na een korte tankstop reden we verder, maar we moesten 2 km verder stoppen aangezien twee motoren wat schade hadden opgelopen bij het wegrijden. Toen dat geregeld was wilden we verder maar een van de Vmax-en wilde niet starten, veel rook, weinig toeren en niet lopende te houden. In plaats van de motor te laten staan besloten we de motor terug te duwen naar het tankstation. Er werden allerlei oorzaken aangedragen: gat in de zuiger, koelvloeistof in de cilinder, koppakking eruit. We zagen al iemand wit wegtrekken tot we uiteindelijk erachter kwamen dat er misschien toch per ongeluk, kleine kans, "ik weet het niet zeker", "zou best kunnen", "ik kan het niet ruiken", DIESEL getankt was. Tsja dan blijven van die 145pk niet veel meer over. Ook de pompbediende kan bevestigen dat er 15 mensen benzine getankt hadden en 1 persoon diesel. We waren het er allemaal over eens dat zelfs een Vmax niet loopt op een mengsel van 6 liter benzine en 9 liter diesel. Met een geleende tuinslang bij een watertank van de paarden en hebben we de tank leeg geheveld, vlotterbakjes werden open gedraaid en leeggepompt. Weer benzine erin en lopen! Met dank aan Geert onze benzine expert (zie Yamaha hierboven). De terugtocht werd ingezet waarna een gedeelte 7 personen via de binnenwegen naar huis reed en de rest via de snelweg. De binnen wegen via Mook (nog een keertje terug?) werden toch donker dus de zonnebrillen konden opgeborgen worden, sommige reden stug door MET zonnebril en volgden de achterlichten. Om 19:30 waren we weer thuis.

Zaterdag 25 oktober
Het was slecht weer (regenachtig) s'morgens, dus waarschijnlijk heeft niemand een tocht gereden.

Kalender

Februari 2018
Z M D W D V Z
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Geen evenementen

Copyright © 2017. All Rights Reserved.