Login

Wie is online

We hebben 70 gasten en geen leden online

Zoeken

Kessel/Baarlo     d.d. 29 maart  2016

 

Sinds enige tijd zijn we ( Mart Hanssen en Har van Wylick)  in het bezit van een motor-trailer. Deze kunnen jullie tegen een geringe vergoeding huren.

 

De trailer is een enkel-assige, on-geremde aanhanger, geschikt om een of twee motoren te vervoeren (zie ook verderop onder laadvermogen).

De aanhangwagen is diverse gebruikt voor vervoer van 2 Harleys naar Oostenrijk.

 

 

 

Het is niet de bedoeling de trailer voor andere doeleinden te gebruiken dan het transporteren van motorfietsen!

( p.s. de aanhangwagen is eventueel op een zijkant te zetten en kan dan weg gerold worden.

 

Bijgaand 1 foto van de aanhangwagen tzt volgen meer foto's.

(de aanhangwagen wordt nog iets aangepast : er komt een draadmat over de gehele aanhangwagen zodat je niet per ongeluk tussen de goten doortrapt ( hier is momenteel een opening))

 

Reserveren of een aanvraag voor eventueel te huren voor een bepaalde datum altijd per mail doorgeven aan Mart en CC aan Har.

 

kopieer onderstaand en stuur dit dan door met eventuele andere vragen.

 

svp vastleggen voor:

afhaal datum  :                gevraagde afhaal tijd :          uur

retour  datum :                retour breng tijd         :          uur

 

svp een vrijblijvende aanvraag voor eventueel te huren :

afhaal datum :

retour datum :

 

naam:                                                  emailadres:

adres:                                                  06nummer

plaats

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

p.s. voor leden kijken we niet precies naar de tijd  bv. huren voor alleen zaterdag  = 1 dag

(dan kan vrijdagavond worden afgehaald en zondagmorgen worden terug gebracht is gewoon 1 dag )

 

Schade / Diefstal

Bij het ophalen wordt samen even gekeken of er beschadigen zijn. Bij retour brengen even Mart of Har bellen zodat de aanhangwagen direct weer binnen gezet kan worden.  Eventuele beschadigingen svp doorgeven zodat we dit kunnen bespreken.

Indien de trailer onherstelbaar beschadigd raakt wordt de dagwaarde ( 550 euro) in rekening gebracht bij de huurder.

In geval van schade dan wel diefstal, dient zo spoedig mogelijk contact opgenomen te worden met Mart of Har.

Indien de trailer gestolen wordt, wordt de dagwaarde ( 550 euro)  in rekening gebracht bij de huurder.

 

 

Tarief

We hebben de volgende huurprijzen :

 

Periode

Leden

Niet-leden

 

 

 

Dag

€ 15

€ 25

Weekeinde (3 dagen) 

€ 35

€ 60

Week

€ 60

€ 90

2 weken

€ 100

€ 135

3 weken

€ 130

€ 185

 

 

 

Iedere volgende week

€ 35

€ 60

 

 

p.s.  indien de aanhangwagen gebruikt wordt voor een uitgevallen motor op te halen is gratis. (puur voor leden van MTK)

 

Het totale bedrag dient vooraf betaald te worden aan Mart of Har zodat we daar niet achteraf aan hoeven te gaan.Eventuele wijzingen worden naderhand verrekend.

 

Verder

Gebruik van de trailer geschiedt op eigen risico. We verwachten de trailer in dezelfde staat terug als hij was bij het ophalen.


De trailer wordt geleverd inclusief :

4 spanbanden,

1 stuurharnas,          ( eventueel 2de stuurharnas en spanbanden in overleg )

1 oprijgoot,

1 disselslot

1 reserveband met steeksleutel,

2 steunpoten ( 1 voor en 2 achter)

 

Deze zaken behoren als zodanig tot de trailer. De aanhangwagen heeft geen eigen kenteken dus svp zelf zorgen voor een witte kenteken plaat. De banden zijn gevuld met stikstof.

 

Laadvermogen/rijbewijs

Maximaal laadvermogen van de trailer is 600 kg. Als je twee motoren wilt vervoeren, moet je opletten dat het gewicht van beide motoren dus daaronder blijft. Voor de veiligheid adviseren wij dat op maximaal 550 kg kg te houden .

Let op: Alleen als het leeggewicht van het trekkende voertuig (zie kentekenbewijs), meer is dan 1000 kg (= maximaal totaalgewicht trailer) én het maximaal toegestane gewicht van de combinatie minder is dan 3500 kg, is een rijbewijs B voldoende!! In alle andere gevallen is een rijbewijs BE noodzakelijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Handige tips bij het trailer-gebruik.

Aan- en afhaken:

Dit is nogal standaard: Eerst het handvat omhoog klappen, vervolgens laat je de dissel over de trekhaak zakken en klap je het handvat terug, zodanig dat de vergrendeling op zijn plaats klikt. Controleer of de pal goed zit, het handvat vast zit en de kop van de dissel goed over de kogel zit. De verklikker moet groen zijn.

 

Haal de stalen losbreek-kabel door het oog aan de trekhaak en maak het haakje weer aan de kabel vast.

De trailer is voorzien van een standaard 7-polige verlichtingsstekker. Let erop dat in de stekker een gleufje zit dat precies over de ribbel in de contactdoos moet schuiven. Controleer de werking van de verlichting (incl. remlicht, richtingaanwijzers, nummerplaatverlichting en mistachterlicht).

Het afhaken gebeurt in omgekeerde volgorde.

 

Disselslot

De aanhanger is voorzien van een disselslot. Deze kan je verwijderen door de sleutel in het slot te steken en naar rechts te draaien. De vergrendeling komt dan los en je kunt het disselslot afnemen.

Plaatsen van het disselslot is iets lastiger: plaats het slot op de dissel (soms moet je een beetje “prutsen”). Steek de sleutel in het slot en draai naar rechts. Je kunt de pen dan indrukken, sleutel terugdraaien, en het slot zit vast.

Bandenspanning

Omdat de trailer misschien al lange tijd stil heeft gestaan heeft, is het verstandig om meteen bij een pompstation de bandenspanning te controleren. Deze dient 2.4 – 2.7 bar te zijn.

Rijden

Overtuig je ervan dat je de trailer met je auto mag trekken door de gegevens op de trekhaak en in het instructieboekje van uw auto te vergelijken met de gegevens van de beladen trailer (leeggewicht150 kg, totaal maximumgewicht 750kg). Houd je aan de maximum snelheid, in Nederland 90 km/u. Bedenk dat in het buitenland afwijkende regels kunnen gelden. Sommige bergpassen zijn verboden voor voertuigen met aanhanger.

Rijden met een aanhanger vraagt om een aangepaste rijstijl. Bedenk dat het extra gewicht overeenkomt met zo'n zes volwassenen extra in de auto! Dit doet een extra beroep op de remmen en automotor. Zorg dat die goed in orde zijn.

Voorkom dus hard remmen, vooral in een bocht! De trailer snijdt de bochten af dus neem een bocht iets ruimer dan normaal. Rijd stapvoets over drempels en diepe kuilen. Als je wilt parkeren, zoek dan een plek waar je zowel vooruit in als uit kunt rijden.

 

Motor op de trailer rijden

Dit is een klus die met overleg moet worden uitgevoerd!

Let op: Schuif eerst de achterpoten zover naar beneden, dat de aanhanger stabiel staat!!

Dit voorkomt dat de trailer aan de achterkant naar beneden klapt als er een motor wordt opgereden. Vertrouw niet alleen op de koppeling aan de auto…..

Maak de oprijgoot los, haak de oprijgoot aan de rand van de trailer in lijn met de wielklem.

Als je lef hebt of veel ervaring, kun je zittend op de motor de trailer oprijden.

Verstandiger is het om lopend naast de motor en spelend met rem en koppeling de motor erop te rijden. Een extra hulp is nooit weg en het is zo zonde als ie eraf dondert.

Zorg dat je de wielsteun afstelt op de maat van het voorwiel van de motor. Rij de motor op de trailer, zover naar voren dat de wielsteun “omklapt”.

Staat de motor erop dan zet je hem op de zijstandaard en maak je de vier spanbanden vast aan motor en trailer. Gebruik nooit de spatborden of de railing van de trailer om de motor aan vast te maken, daartoe zijn er speciale bevestigingshaken aangebracht. Meestal wordt de motor voor aan het balhoofd/kroonplaat vastgemaakt OF VIA EEN STUURHARNAS en achter aan de voetsteunen van

 

de duo of aan het frame onder het zadel. Gebruik echter ook je gezond verstand hierbij. Vervolgens ga je de riemen een voor een en beetje bij beetje aantrekken totdat de motor mooi verticaal en zo diep mogelijk in de veren staat. Let erop dat de motor ook tegen de voorste wielsteun getrokken wordt. VIER SPANBANDEN PER MOTOR  is echt het minimum en EXTRA  BANDEN kunnen verstandig/noodzakelijk zijn. Koppel de goot af en schroef de goot weer vast met de haken (niet zo vast aandraaien dat de goot krom buigt).

Nu kun je nog de kogeldruk meten door de trailer voorzichtig los te koppelen van de auto en op een weegschaal te gaan staan. De druk moet ongeveer 25 kg zijn. Maximale kogeldruk is 50 kg.

Controleer gedurende de reis regelmatig de riemen en span ze eventueel bij.

De trailer is geschikt voor één of twee motoren.

Verzekering:

Het is gebruikelijk dat trailers WA-verzekerd zijn middels de auto-verzekering. Dit staat aangegeven op uw "groene kaart", Kijk daar eens naar. Het is niet gebruikelijk dat een aanhanger All-risk meeverzekerd is. Laat bij een aanrijding altijd een politie-rapport opmaken en vul een schadeformulier in.

Tenslotte…

Ga zuinig met onze trailer om: we zijn er erg trots op en wij willen er nog lang van genieten. Laat daarom de trailer zo min mogelijk in de regen staan, houdt hem schoon en maak de trailer na afkoppelen altijd vast met een goed slot aan een star voorwerp zoals een boom of lantaarnpaal.

Wij wensen jullie nog veel plezier toe en hopen dat jullie veelvuldig van deze service gebruik kunnen maken. 

 

Nieuw, een pagina waar de koopjes kunnen staan. Heb je wat te koop, motor gerelateerd dan zet het hier neer.

Inloggen en kies "Koopje toevoegen".

Kalender

Mei 2018
Z M D W D V Z
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
za 26 mei @ 09:00 - 18:00 2de toerrit Pieter Hanssen
za 09 juni @ 09:00 - 18:00 3de toerrit Mart Hanssen
zo 24 juni @ 09:00 - 18:00 4de toerrit Wim Peeters

Copyright © 2017. All Rights Reserved.